Alla inlägg under oktober 2007

Av Mr. MaDo - 26 oktober 2007 16:45

Som ni kanke kan se på min rubrik så är det min födelsedag idag och jag väntar fortfarande på att bli firad. Jag väntar här framför datorn hemma på mina två bröder som ska komma hem så att hela familjen är samlad. Dom ska vara på väg nu...

Jag är inte ett dugg otålig. Otålighet är en dålig frukt i bibeln och en allt för dålig vana för oss människor på denna jord.

Jag har kollat på väldigt intressanta videosnuttar på YouTube faktiskt och jag hittade en video som jag vill dela med mig av här på min blogg. Jag sätter den längst ner i bloggen.

Jag har funderat en del över om jag ska göra video snuttar själv och lägga ut på YouTube men jag vet inte riktigt om jag vågar. Jag är ju väldigt modig annars som skriver om det jag skriver om här på min blogg.. Jag ska fundera vidare över detta. Jag tycker rätt mycket om att snacka om allt möjligt och samtidigt så får jag ut mitt budskap på ett mera livligare sätt med video än med vanlig text. Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord och gissa hur många ord det blir med en video eller fler. En sån där webkamera tar ungefär 30 bilder i sekunden så det blir ju flera tiotusentals ord multiplicerat med antalet sekunder jag väljer att spela in mig själv pratandes och babblandes. =0 blablabla!

Jag funderar starkt på det men vi får se i framtiden.


Här kommer videon jag lovade er. Inte på mig förståss. ;)

Av Mr. MaDo - 16 oktober 2007 22:54

Kolla här vad jag hittade på YouTuben gott folk!


Jag tror att det kan vara på riktigt men jag brukar vara försiktig med vad jag tror på eftersom jag vet hur listig Odjuret/djävulen är...


Det som är anmärkningsvärt i videon är det hon säger och det är i stort sätt det jag tror på. Jag syftar då mest på det hon säger om Gud och Jesus och den biten.


Ha det och godnatt!

Av Mr. MaDo - 12 oktober 2007 19:29

I mitt senaste inlägg där jag skriver om odjurets märke så nämner jag att djävulen kommer sätta eller snarare tvinga på oss ett märke som jag kallar för odjurets märke och jag tänkte i detta inlägg beskriva för er läsare där ute i cyberrymden om vad jag tror djävulen är, så håll i er!


Först vill jag göra en fin inledning om hur djävulen är tolkad ur ett rent allmänt "mänskligt" perspektiv genom våran "mänskliga" historia och sen vill jag framhäva min tolkning av djävulen eller antikrist som han även kallas. Satan är också ett namn många använder för djävulen/antikrist men jag har fått en förklaring av en kristen vän om vad ordet egentligen betyder och det betyder egentligen "motståndare". Motståndare mot vad? I den kristna sfären måste "Satan" betyda motståndare mot Gud den allsmäktige förståss! Den kristna tron handlar om gott och ont men handlar inte allt om gott och ont nu för tiden och har det inte alltid varit så...eller!?

Enligt bibeln har det funnits en tid då man levde lyckligt i alla sina dagar förutom när ormen kom och förstörde det hela. Typiskt eller hur!

Denna ormen jag syftar på är ju ormen i edens lustgård som lurade Eva att äta av den förbjudna frukten och man kan säga att hon svalde betet surt värre och hon lyckades få med sig Adam att också äta av samma frukt. Sedan de bägge hade tagit varsin tugga av det "sura" äpplet så blev saker och ting inte det samma längre. Plötsligt insåg både Eva och Adam att de var nakna och skämdes så oerhört att de bara var tvungna att klä på sig och det var inledningen till det eviga syndandet som pågår än i dag av du och jag som är ättlingar av Adam och Eva. Eftersom alla är vi ättlingar av Adam och Eva måste vi alla bära deras skuld tills, tills... ja tills när då? Det var nog därför Jesus eller Joshua kom till oss för att dö för Adam och Evas synd så att vi inte skulle vara skyldiga för vad våra allra första förfäder hade gjort någon gång i tidernas begynnelse. Problemet är bara den att vi fortsätter att synda… Om inte Jesus/Joshua kan få oss att sluta synda vem kan? Det är nog bara VI själva som kan stoppa det hejdlösa syndandet, tyvärr alltså men vi kan inte förlita oss på en räddare i nöden. Den ända hjälten som kan rädda dig ifrån dig själv ÄR dig SJÄLV.


Den här ormen som lurade Eva i edens lustgård är Satan/djävulen själv och som jag redan nämnt i mitt förra inlägg om odjurets märke så tror jag ju inte att djävulen är ett slags vilt djur i skogen. Haha! Dessutom pratade ju ormen och så vitt jag vet så är det inte så känt att ormar kan prata. Jag har faktiskt sett att det verkligen finns pratande djur som papegojor, hundar och katter men ormar kan inte ens komma i närheten av mänskliga ord eller ja ett och annat ”S” kan den kanske krama ur sig men inget mer. Jag tror ju knappast heller att Adam och Evas språk på den tiden endast bestod av ”S”. Skämt och sido, jag tror i alla fall att det bibel makarna försökte förmedla var en SYMBOLISK och eller METAFORISK skildring av vad som verkligen hände i edens lustgård. Vissa gamla målningar av den sluga, listiga och luriga gamla ormen kan man tydligt se att ormen har armar och ben och har en mera mänsklig/humanoid kroppsform. Eftersom ingen riktigt minns hur ormen såg ut eller varken har bevis för att ens bevisa att det fanns en Adam och en Eva kvarstår bara spekulationer. Jag har själv spekulerat en hel del om detta kan man lungt påstå och jag tror mer på att det fanns en Adam och en Eva och en orm en gång i tiden än vad jag tror på Darwins Evolutions lära faktiskt. Jag tycker också att det är mer sannolikt att djävulen ser ut som en Reptil alla David Icke än en vanlig liten slingrande orm. Man kan säga att det var lite av en FABEL berättelse när det kommer till ormen i lustgården men ändå icke…


Om vi däremot för omväxlingsskull kollar på våran skrivna historia (om man bortser från skit gamla ”sagoböcker”) så har det så långt bak i tiden som den så kallade ”moderna” och ”rationella” människan kan minnas bara varit fylld med krig och ond bråd död mer eller mindre, olyckligt men sant, SUCK! Jag vill bara poängtera vårat till synes eviga syndande hära.

Den som kan tro på gamla sagoböcker kan inte vara modern och rationell tycker många i dagens värld så jag är tydligen enligt vissa omodärn och väldigt blåögd för att jag tar en stor del av bibelns ”sagor” på allvar. Hur kan det fortfarande finnas såna som jag som går på den där gamla ”dogmatiken” fast blandat med ny ”dogmatik” förståss. Haha!

(Den nya ”dogmatiken” är i just detta fallet dagens vetenskap.)


Nu när den fina inledningen är klar kan vi gå över till huvudmålet dvs. Satan, djävulen, antikrist och även Lucifer som han även kallas kom jag ju på nu. Kärt barn har många namn som man säger. ;) Hihi!


Jag ser Satan Vilddjuret Antikrist Lucifer Djävulen som en andlig varelse och det jag menar med andlig varelse är en varelse som har en ande själ eller en själ ande som jag även kallar det för. För den som inte vet eller tror att det finns en Ande eller en Själ kan jag tyvärr inte hjälpa annat än att försöka förklara den här väldigt abstrakta grejen som jag kallar för Ande själ/Själ ande.

Att erkänna att man själv har en Ande själ/Själ ande är det första och viktigaste steget enligt mig som man tar när man erkänner sin egen andlighet och gudomlighet eftersom även vi människor är andliga varelser precis som Antikrist satan/Satan antikrist. Ande själen/Själ anden är för mig odödlig och att det är den som är våran verkliga hjärna som vi tänker med och inte hjärnan i sig. Man kan säga att hjärnan bakom oss är inte hjärnan utan Ande själen/Själ anden. Jag tror att det är Ande själen/Själ anden som skapar illusionen av att vi befinner oss i ett slags ”Matrix” system där vi tror att det materiella är det enda som finns när det egentligen är tvärtom. Det vi tror INTE finns, FINNS och det vi tror FINNS, finns INTE. Krångligt men filmen ”Matrix” förklarar ändå detta förvånansvärt bra faktiskt men man får inte tro att det är EXAKT som i filmen för då har man inte FATTAT det här med andlighet än. Se istället filmen som en metafor, själv ser jag filmen som en andlig film.

Det står ju klart och tydligt i bibeln att det är OK att synda mot både fadern dvs. Gud den allsmäktige och sonen dvs. Jesus eller Joshua men DET ÄR INTE OK att synda mot den helige ande och det är själva jaget enligt mitt sett att se det. Om du klandrar dig själv och ser ner på dig själv så syndar du emot den heliga anden dvs. jaget. För att hitta sig själv dvs. jaget så måste man lyssna till sin inre röst och detta kan man endast göra om man har ett så kallat rent hjärta eller med andra ord så måste man bara VARA den MAN ÄR och sluta följa i andras fotspår hela tiden för som det står i bibeln ”Om en blind leder en blind faller de båda ner i gropen”. Om du tror att det INTE finns en Ande själ/Själ Ande så följer du en blind. Om du tror du tänker med det du har bakom pannan dvs. hjärnan då är du blind…

Jag tror nämligen att Anden/Själen sitter någonstans i hjärnan eftersom hjärnan är som en dator och Anden/Själen är som en person. Vi vet alla att datorer är dumma och klarar sig inte själva utan en person som trycker på "ON" knappen och sköter datorn med hjälp av tangentbord och/eller mus…eller nått annat instrument man kan tänkas använda som t ex. en keyboard eller en spelkontroll med eller utan joystick m.m m.m.… Jag tänker först och främst på att de olika kontrollerna man har representerar den fysiska kroppen i helhet medans datorn med processorn och minnet representerar hjärnan. Om man t.ex föds utan armar tänker jag att den där lilla personen där uppe i hjärnan dvs. Anden/Själen måste vänja sig med att bara använda tangentbordet eller bara musen eller keyboardet eller spelkontrollen med eller utan joysticken osv. beroende på vad man har för handikapp så att säga. Anden/Själen är alltid lika perfekt och fulländad som alltid och när man dör så är det inte Anden eller Själen som dör utan det är datorn (hjärnan) som dör och därmed kan inte Anden/Själen fortsätta att arbete med sin lilla dator där uppe i det lilla huvudkontoret en trappa upp. Då får Ande Själsson hitta sig en ny dator i ett nytt kontor som han kan arbeta vidare med och oftast hade man inte gjort en backup på det gamla systemet så man får börja helt om från början igen. =) Om man hade en ordentlig backup så skulle man minnas sitt förra liv i det gamla kontoret med den gamla datorn galant. Snipp snapp snut så var sagan slut! ;)


Det är inte riktigt slut än men håll ut för det är det värt. Desto längre man kommer på sitt arbete som ”person” då alltså och är smart och undviker onödiga kraschar i systemet desto andligare blir man enligt mig. Vad målet är vet man ju bara om man verkligen hittat det.

”Den som söker han/hon skall finna.” (Japp, det var ännu en saga från den gamla dammiga sagoboken;)


God natt och sov så gått!


PS: Satan/djävulen måste vara mer andligare än vad vi är så då betyder det att både onda och goda kan bli andliga…hmmm, jag har svårt att förstå just denna problematik. Jag trodde bara goda kunde bli mer andligare…hmmmmm?!? Det handlar nog bara om vem som vet sanningen, han är kung…det får mig att tänka på en annan bibelvers nämligen ”Sanningen kommer att befria dig”.

Satan/Lucifer är sannerligen fri minsann, fri att förslava oss med hans lögner och svek och jag gillar varken lögner eller svek så jag tänker kämpa för sanningen och godhet tills min dator slocknar…båda mina datorer. ;)


Sedan tror jag ju också på reinkarnation men det får bli någon annan gång på ett nytt blogg inlägg. Jisses vad mycket annat jag skrev om när jag egentligen skulle skriva om djävulen men man måste ju förklara alla detaljerna omkring honom annars blir det ingen klar helhet och då kan ingen kan fatta vad jag egentligen menar. Hoppas ni fattar ändå eftersom allt som rör sig kring det andliga är väldigt svårt för oss människor på denna planet att förstå. Jesus/Joshua har ju också vart lite pist off på oss för att vi är så tröga att förstå detta hära som både jag och han talar om dvs. andlighet och godhet först och främst. Det både han och jag är lite sura och besvikna över är att vi hela tiden måste ha BEVIS och bevis och åter bloody bevis. Det går liksom inte att bevis Gud och andlighet eftersom det är abstrakt liksom. Man kan liksom inte vidröra det med sina fingrar eller tår eller whatever. Det liksom existerar inte men ändå existerar det. Vi är så materialiserade nu för tiden så det inte är klokt. Dom ända bevisen som duger för folk nu för tiden är tillräckligt för att utplåna allt liv på denna jord flera gånger om och det betraktas som bevis gott folk. Mitt bevis för allt detta kan inte skada någon fysiskt eller psyksikt den kan bara bygga upp andligt och det är den enda rätta vägen för oss alla, om vi nu vill riskera att förlora allt det där andra…fast det verkar vara rätt så osannolikt att alla på vår jord plötsligt vaknar upp ur sin koma inom en snar framtid. Detta är nog en mer låååååååååååååååååååååååååååååååååångt gående plan eller kanske bara önsketänkande från min sida.


See you when you get there…If you ever get there!?

Av Mr. MaDo - 6 oktober 2007 01:02

Det Cash/kontant lösa samhället är snart här gott folk!



Jag kollade på rapport idag eller rättare sagt igår eftersom det redan är lite över 1 på morgonen eller säger man natten...i alla fall så var det ett inslag om att kontanter kommer mer och mer att försvinna i framtiden eftersom det lönar sig helt enkelt inte längre. Man måste betala lite extra om man betalar kontant jämfört med kort betalning. Jag har inget kort men jag vill gärna ha ett så jag kan beställa några nödvändigheter från Internet som t.ex ett vattenfiltreringssystem och eteriska oljor med läkande och smittskyddande egenskaper osv..

Jag vill ju vara förbered på det värsta. ;)



Jag har länge trott att odjurets märke har att göra med ett inplanterat microchip som man måste ha för att kunna köpa och sälja som det står i bibeln. Nästan alla har hört talas om sifferkombinationen "666" men få tar ju bibeln på allvar nu för tiden. För den som inte förstår vad bibeln har att göra med det ökända numret "666" borde nog slå upp närmaste bibel (Nya Testamentet) och läsa det som står i uppenbarelseboken (Johannes Uppenbarelse 13:16-18).


OBS: Odjurets märke heter i de flesta svenska bibel översättningar för vilddjurets märke men jag föredrar ändå att kalla det för odjurets märke eftersom det låter bättre och dessutom låter vilddjurets märke som att det är ett helt vanligt vilt djur i skogen. Jag tror inte att ett vanligt vilddjur kommer sätta märken på folk heller. Jag tror mera att djävulen eller antikrist som han även kallas kommer tvinga oss att märka oss på ett väldigt slugt sätt. Det kvarstår att se vad som händer inom en snar framtid, kanske bara om 1 eller 2 år kanske det blir obligatoriskt för oss att sätta på oss det här odjuriska märket. Djävulen ser jag som ett odjur därav odjurets märke. Det står i bibeln att antikrist kommer härska över oss alla människor här på jorden i 3 och ett halvt år innan han fångas in av den riktiga krist...



Här nedanför får ni smakprov på hur det kan komma att se ut i en snar framtid...

Ovido - Quiz & Flashcards