Alla inlägg under december 2008

Av Mr. MaDo - 16 december 2008 23:02

Såg på rapport om ett inslag om en ovanligt stark jordbävning som skedde i Skåne och att senast en sån inträffade här var för c:a 100 år sedan. Dom visade upp t-shirtar från en annan jordbävning som skett i Sverige för inte så länge sen och det var där jag fick min inspiration till rubriken till mitt senaste inlägg.


Jag skulle vilja ta upp en del grejer som har med jordbävningar och andra naturkatastrofer att göra som kometer eller meteoriter till exempel. Jag har nämligen uppmärksammat två  separata nyheter om meteoritnedslag den senaste tiden. Den ena var en meteorit som sågs komma farande på kvällshimlen över Kanada och den senaste i Nya Zeland som enligt ögonvittnen kraschade ner i ett varuhus som började brinna direkt efter nedslaget. Detta tar jag som en varningssignal över att mer är att vänta och det vi sett hittils bara är ett litet smakprov på vad som komma skall. Jag är nämligen övertygad att någonting stort är på väg mot våran del av solsystemet och att det har en del överraskningar ("julklappar") med sig dels i form av meteorit nedslag och dels jordbävningar. Jag har nyligen kollat på en intressant video dokumentär som tar upp lite av det jag tror kommer att hända inom en väldigt snar framtid. Självklart delar jag med mig av den här dokumentären som jag har gjort med så många andra videos. Jag vill bara att människor ska förstå att jag inte är ute efter att skrämmas utan bara visa det oundvikliga och det är att förändring kommer att ske vare sig vi gillar det eller inte. Det handlar bara om att gilla läget och göra det bästa av situationen. Detta är inte första gången mänskligheten har stått inför en annalkande utrotning av människor, djur och växter. Hela civilisationer har kommit och gått även denna har sitt slut och slutet är nära men precis som berättelsen om fågeln Fenix så kan en pånyttfödelse ske efter att först ha blivit badad i eld. Ur askan ur elden som man brukar säga.



Ovido - Quiz & Flashcards