Alla inlägg den 20 september 2007

Av Mr. MaDo - 20 september 2007 14:34

Igår när jag höll på och uppdaterade lite eller snarare uppdaterade en hel del i min blogg. Jag höll på från c:a 18:30 till c:a 3:30 på natten med att skriva ett nytt inlägg och gjorde tillägg och förbättringar av mina tidigare inlägg. Jag är fortfarande inte klar med mitt tillägg av mitt inlägg ”Är dagens vetenskap något att lita på?”, so stay tuned eller på svenska, håll er uppdaterade och kolla in mina tidigare inlägg efter nyheter som ni kanske inte lagt märke till förut. I alla fall så såg jag på rapport (19:30) medans jag höll på att skriva på min blogg. Det som jag tyckte var så anmärkningsvärt om rapport igår var om ett inslag om ett meteoritnedslag i en peruansk små by nära Tittikakao sjön och att det fanns ögonvittnen till hela händelsen. Jag har försökt kolla upp nyheten om detta inte långt efter jag klev upp ur sängen vid 12 tiden och jag verkar inte se så stora rubriker om detta någonstans, jag menar hur ofta får man höra talas om en meteorit som lämnar en stor krater efter sig nu förtiden och dessutom fanns det livs levande ögonvittnen vid platsen som såg den komma från himlen för att sedan krascha i marken och det var en som berättade att han till och med blev kastad 3 meter bort av chockvågen den skapade vid nedslaget. Jag menar, är INTE det något som förtjänar någonting MYCKET STÖRRE än en sketen notis? Jag kommer ihåg en liknande händelse som hände i någon liten håla i Indien för några år sen och det ända man fick veta dagen efter man hade hört nyheten på rapport var bara en fjuttig notis i tidningen och efter den dagen var det precis som det aldrig hade inträffat. Snacka om helt sjuka prioriteringar. Det som prioriteras i media är väl bara en massa bimbo kändisar och vanliga brott som mord och så vidare. Det är väldigt mycket oftare man hör talas om kändisars dumheter och om tragiska människoöden så man storknar men så fort något verkligt UNIKT händer blir det minimalistisk rapportering. Jävla mörkläggning alltså, jag tvekar inte en sekund om att det finns en mörkläggning här eller så är människor hjärndöda eller både och dvs. det sker både en mörkläggning och att folk är hjärndöda och bara bryr sig om sina kändisar och hjärndöda nöjen som att supa skallen av sig. Man skulle nog ha skrivit en rubrik i stil med "Paris Hilton kraschar igen" eller "Britta Spjuts stjärnfall". Då hade nyheten varit en hit gott folk. Ha! ;)


Det jag hittade på nätet om nedslaget var en video på aftonbladets hemsida och jag såg den med nöje trots den irriterande reklamen jag redan sett ett 20 tal gånger sen förut. I wanna rock, rock… No I wanna see the facking news already!


Anyways, så verkar det som att alla i byn i närheten av nedslaget har blivit strålnings förgiftade och detta är inget jag har läst eller hört från någon nyhet utan som jag själv tror utefter de symptom dom fick strax efter meteorit nedslaget eller vad det än må ha varit som slog ner där. Filmen på aftonbladets webb T.V heter ironiskt nog ”Meteorit eller UFO?” och det är precis tack vare vissa U.F.O dokumentärer som jag har sett på YouTube som jag vet hur strålningsförgiftade har för symptom. I dessa dokumentärerna fanns det ögonvittnen som sett U.F.O dvs. flygande föremål som ingen av vittnen visste var det var och det som var så unikt med dessa ögonvittnen var att dom var så pass nära att dom kan ha sprungit fram till det och röra vid det och det var det en som gjorde också men dessa människor fick desto värre en otrevlig överraskning d.v.s dom blev alla strålskadade efter att de mystiska flygande föremålen flög i väg. Jag försöker inte påstå att meteoriter kan flyga men även flygande saker störtar.


OBS: För den som inte vet vad U.F.O står för så står det för Unidentified Flying Object och på svenska blir det ord för ord översatt Oidentifierat Flygande Objekt/Föremål för den som har svårt med engelskan. ;)


Här nedanför har ni länken till videon om nedslaget på Aftonbladets Webb T.V

Meteorit eller UFO (Du får nog bläddra och leta efter videon eftersom länken inte så korrekt)


Uppdatering: Nu har jag även hittat andra webbsidor som dom också har alldeles för små notiser på sina huvudsidor men det är i alla fall bättre än ingenting alls. =)

Som tur är har jag försett er med länkar till de andra sidorna med samma nyhet så det finns ju ingen risk att ni missar nyheten. Hehe! ;)


Rymdklippa knockar bybor i Peru (D.N.)


Meteor sprider skräck i Peru (Expressens Webb T.V.)


Ovido - Quiz & Flashcards