Direktlänk till inlägg 11 september 2007

911 - Den 11:e September 2001

Av Mr. MaDo - 11 september 2007 23:01

Hej gott folk, jag är tillbaka!


Jag har funderat ett tag nu vad jag ska skriva på min blogg här och jag har just bestämt mig. Vad bättre att skriva om än vad som hände den 11:e september 2001 i New York, ni vet...Planen som störtade in i tvillingtornen och Pentagon.


Jag har funderat hela dagen idag om att jag skulle skriva om detta men jag är så svår att bestämma mig. Bäst att skynda sig innan dagen rinner ut då det är bara mindre än 1 timma kvar.


OK!


Jag kollade precis innan jag bestämde mig för att skriva på min blogg om "nine eleven" som det heter i U.S.A på T.V 4 fakta om just 9/11. Det var många kontroverser hörde jag flera gånger sägas i dokumentären och det är så sant. Själv tror jag inte längre på den officiella förklaringen om att det var några snubbar från Al-qaida som hijackade några plan, 4 plan för att vara exakt, 2 som störtade in i varsitt tvillingtorn, 1 som kraschade in i Pentagon och slutligen det sista som krachade på ett ödsligt ställe utan att träffa någon byggnad. Jag tror på det som jag har sett i andra mindre påkostade dokumentärer som t. ex "Loose change" eller "Painful Deceptions". Dom må vara mindre påkostade dokumentärer än den jag just såg på T.V 4 fakta. Kanske var både "Painful Deceptions" och "Loose change" billigare att producera sammanlagt än den jag just såg på T.V 4 fakta men det gör mig inte ett dugg oroad. Dom som låg bakom de mindre påkostade dokumentärerna är nog inte heller lika rika som dom som låg bakom "Secret Facts about 9/11" som jag tror den hette, den som jag såg på T.V 4 fakta nyss...Anyways så tror jag inte det spelar någon roll heller för den delen men jag vet att vissa har problem med detta och därför väljer att tro på den mer påkostade dokumentären i tro på att pengarna var väl placerade. Känner du igen dig? Precis som i Tele 2:s reklam som går just nu på T.V 4 där hunden alltid väljer skålen där det står "DYRT" på varje gång istället för skålen där det står "BILLIGT". Konstigt jag känner igen mig!


Det jag vill komma till här är att det som är mindre påkostat inte behöver vara sämre än det påkostade och visst kan det vara tvärt om ibland eller oftast brukar det ju vara bättre kvalitet på det som är mycket dyrare men inte alltid.


Just vad det gäller 9/11 eller 11/9 som man skriver det här i Sverige så tror jag den påkostade dokumentären är värdelös jämfört med de 2 budget varianterna.


Kolla gärna på någon av dessa budgetdokumentärer som kanske till och med du skulle kunna göra och se den från början till slut. Efter det att du kollat klart på någon av de båda eller till och med sett båda så kan du bedöma om det som sagts i dokumentärerna var trovärdigt eller ej.


God natt och sov så gott!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr. MaDo - 22 februari 2011 23:56

Hej!      Jag tänkte bara uppdatera min blogg lite.   Inga vulkanutbrott från Island ännu men vintern håller i sig än.      Mycket kaos i mellan-östern och nord Afrika. Det spekuleras mycket kring detta i Alex Jones radio show som jag bru...

Av Mr. MaDo - 28 september 2010 22:34

Läste i dagens Metro idag om att det förväntas bli den kallaste vintern på 1000 år enligt Europeiska meteorologer, men på SMHI är man skeptiska.    "Urklipp från dagens Metro nedanför;Experter: Värsta vintern på tusen år> Europeiska meteorolo...

Av Mr. MaDo - 18 september 2010 23:40

Jag lovade att uppdatera mitt förra blogg-inlägg och nu så har jag hittat en god anledning till att göra det. Läste nämligen i gårdagens Metro idag om att mängder med fiskar plötsligt har dött och flutit upp till ytan. Förvånansvärt lite var det skri...

Av Mr. MaDo - 25 juni 2010 15:18

Hej allihopa! Det är midsommar i avlånga Sverige nu även om den astronomiska midsommaren redan var i måndags 13:24 som jag tycker borde få mer uppmärksamhet än det här hedniska flummet.   Bortsett från midsommar så sprutar "oljevulkanen" i Mexika...

Av Mr. MaDo - 2 juni 2010 00:59

    Uppdatering: Har läst att hålet ska vara c:a 60 meter djupt.    Det är inte första gången jag ser ett sånt här hål i nyhetsflödet men det som är så anmärkningsvärt med detta hålet och det förra jag såg som var i stort sett likadant är att ...

Ovido - Quiz & Flashcards