Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Vad vi borde veta om Fed och hur pengar blir till

Av Mr. MaDo - 19 september 2007 21:17

Fed är ett annat ord för den amerikanska central banken "Federal Reserve". Det som är så speciellt med denna bank förutom att den har en central roll i den amerikanska ekonomin är en del vilda rykten som florerar om att banken inte ägs av den amerikanska regeringen utan är privatägd. Det som är mest upprörelseväckande är ryktet om att de verkliga ägarna har planer om att medvetet störta Amerikas ekonomi i botten. Man kan säga att det ännu är en ground zero i görningen fast denna gången är det inte några höga byggnader som är målet utan världs EKONOMIN som just nu befinner sig i en så kallad högkonjunktur (för oss rika länder här i väst då).

När Federal Reserve sänker eller höjer räntorna så följer världens banker efter men det finns oegentligheter om den verkligen är en del av den amerikanska regeringen eller inte. Just nu befinner vi oss i ett ekonomiskt dilemma och folk jorden runt börjar få panik mer eller mindre. Ska det verkligen vara så här när det är högkonjunktur eller vad?! Många experter däremot verkar ta det lugnt och försöker lungna befolkningen med att spå om att det kommer att vända om ett tag eller så men vet egentligen inte EXAKT när eller hur mycket börsen vänder och OM den nu kommer att vända överhuvudtaget. Många vill ju gärna tro de försäkrande orden från de så kallade experterna, hoppas bara det inte är samma experter som förut$pådde 2000 buggen. =O


Tillbaka till Federal Re$erve och ryktet om att det är en privat ägd bank men även om så är fallet så tycker man kanske att det inte spelar någon roll, eller!? Om det nu är en privatägd bank vilka är det då som styr den? Är det så att Fed verkligen vet något som vi andra inte känner till och vad det än må vara ska jag i alla fall försöka pre$$entera med en video eller två eller flera VARIFRÅN de$$a galna rykten kommer ifrån. Kan det verkligen vara så att Fed vet nått som de allra flesta av oss inte ens kan drömma om i sina vildaste fantasier...



Jag hoppas att era tveksamheter om Fed försvinner efter ni har kollat på någon av video$arna som jag har länkat och satt fast på min blogg här i detta inlägg, men först en liten nyhet jag hittade på svenska om den amerikanska banken eller snarare vad banken har ställt till med.

Fed vet något som vi andra inte känner till... (OBS: Samma sida kommer du till som länken ovanför).



Det är verkligen komplicerat med det här med ekonomin och räntor hit och dit och jag vet att jag inte är den enda som tycker detta är svårt men egentligen är det så lätt bara man inser sanningen och skippar bullshiten och helt enkelt inser att pengar egentligen inte existerar utan är en illusion. Kolla på filmerna här nedanför för en utförligare förklaring än vad jag kan ge er. Jag rekommenderar att ni ser dokumentär filmen "Money as debt". Hoppas eran engelska inte är allt för rostig. ;)



Även England har lite problem med banker verkar det som

Krisen i brittisk bank fortsätter


Sverige verkar ju ha klarat sig hyfsat bra än så länge. =o$ Men hur länge till?


Här följer några länkar till video dokumentärer om hur pengar blir till och hur pengavärlden fungerar.

Money as debt - Ingen skuld inga pengar helt enkelt.

(Längd: 47 minuter och 7 sekunder.)


Money Masters

Detta är en mycket längre och mycket utförligare dokumentär om du inte fått nog. (Längd: 3 timmar, 35 minuter och 19 sekunder.)



Det finns en hel del informativa videor och text information där ute och jag tänker inte länka dem alla åt er. Ni får leta efter dem själva. Sök och du skall finna! ;o)


Med vänliga hälsningar åt er alla som bryr sig och även till de som dissar mig. ;o)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr. MaDo - 22 februari 2011 23:56

Hej!      Jag tänkte bara uppdatera min blogg lite.   Inga vulkanutbrott från Island ännu men vintern håller i sig än.      Mycket kaos i mellan-östern och nord Afrika. Det spekuleras mycket kring detta i Alex Jones radio show som jag bru...

Av Mr. MaDo - 28 september 2010 22:34

Läste i dagens Metro idag om att det förväntas bli den kallaste vintern på 1000 år enligt Europeiska meteorologer, men på SMHI är man skeptiska.    "Urklipp från dagens Metro nedanför;Experter: Värsta vintern på tusen år> Europeiska meteorolo...

Av Mr. MaDo - 18 september 2010 23:40

Jag lovade att uppdatera mitt förra blogg-inlägg och nu så har jag hittat en god anledning till att göra det. Läste nämligen i gårdagens Metro idag om att mängder med fiskar plötsligt har dött och flutit upp till ytan. Förvånansvärt lite var det skri...

Av Mr. MaDo - 25 juni 2010 15:18

Hej allihopa! Det är midsommar i avlånga Sverige nu även om den astronomiska midsommaren redan var i måndags 13:24 som jag tycker borde få mer uppmärksamhet än det här hedniska flummet.   Bortsett från midsommar så sprutar "oljevulkanen" i Mexika...

Av Mr. MaDo - 2 juni 2010 00:59

    Uppdatering: Har läst att hålet ska vara c:a 60 meter djupt.    Det är inte första gången jag ser ett sånt här hål i nyhetsflödet men det som är så anmärkningsvärt med detta hålet och det förra jag såg som var i stort sett likadant är att ...

Ovido - Quiz & Flashcards